YOU ALWAYS BURN MY SPIRIT

Monday, January 21, 2013

USTAJAH AIN

Assalamualaikum...

Tugas untuk mendidik yang aku pikul ini bukan gampang. Setelah dewasa, aku akhirnya benar-benar bergelar sebagai seorang cikgu. Kerjaya ini sebenarnya bukan cita-cita yang utama. Entah yang ke berapa. Aku selalu kata, "Aku tak minat jadi cikgu!".

Tapi.

Setelah dua minggu di sini. Di dunia pendidik ini - Aku rasa...

Tiba-tiba rasa cinta. 

Apa yang Allah atur memang terbaik buatku. Alhamdulillah. Meski setiap hari berdepan dengan macam-macam ragam murid, hati tetap terhibur. Dan yang paling penting, amanah untuk mencelikkan minda anak-anak ini mesti aku usahakan. Dengan sungguh-sungguh. InsyaAllah. 

 

"Ustajah ustajah. Ustajah ni ustajah baru ke?"


Semoga anak-anak ustazah menjadi anak yang soleh dan solehah.

Salam.


3 comments:

  1. inshaAllah, ustajah ain pasti boleh!

    ReplyDelete
  2. kak ain, rindunya dengan akk. rindu sungguh.

    'nak blaja dengan ustajah jugakkkk'. huhu

    ReplyDelete
  3. salam, mcm mane kak jadi cikgu?? =) comel je pgl ustajah.. hehe

    ReplyDelete