YOU ALWAYS BURN MY SPIRIT

Friday, May 14, 2010

DEBATE IS SACRIFICE

Assalamualaikum...

Sehari menjelang Debat PISZA. Banyak perkara yang telah berlaku. Suka dan duka. Sedih dan gembira. Tawa dan tangis. Kebahagiaan, dan penderitaan perasaan. Namun, dunia debat perlukan pengorbanan. Satu pengorbanan apabila kita lebih rela mempamer suka walaupun duka. Pengorbanan apabila terpaksa mematikan kesedihan demi sebuah kegembiraan. Pengorbanan jiwa yang sengsara tatkala riak wajah ketawa menyorokkan tangis yang sayu. Menolak deritanya rasa, untuk kebahagian bersama. Ironinya, semua perkara yang berlaku ini semakin membuatkan aku bertambah sayang dan cintakan debat.

Jutaan penghargaan yang tidak terhingga buat semua senior-senior debat UDM. Peserta-peserta Debat PISZA, Husaini, Faiz, Nadzely, Irma, Afifah, Moganna, serta Rogayah. Tidak ketinggalan, ucapan terima kasih kepada Abang Din atas tunjuk ajar yang diberi, Abang Syahmi yang sanggup berkongsi masa membantu kami, dan Abang Bob yang aku kira rela berkorban, kerana sedar akan matlamat yang satu, demi martabat universiti. Sekali lagi, terima kasih.

Debat itu pengorbanan. Debat itu adalah rasa, jiwa dan sentiasa hidup dalam hati-hati pendebat yang menghayati serta memahami nilai-nilainya. Doakan kami untuk mencapai target ke final. Mudah-mudahan, segala urusan dipermudahkan oleh-Nya. Aku patut bersyukur atas ujian yang melanda, hanya Allah sahaja yang tahu rahmat ujian terhadap hamba-hambaNya. Sentiasalah kita bersyukur kepada-Nya. Selalulah merintih, Allah rindukan tangisan kita yang penuh ikhlas meminta. Siapalah kita, untuk melawan kehendak Yang Maha Esa.

Kenangan bersama senior debat, thanks to
Dayah, Halwa and Fahmi

Irma Shukri, Husaini dan Rogayah

Nadzely, Afifah, Faiz dan Moganna


Kawan-kawan, buat yang terbaik:

Irma : Rindu gurau-senda kamu. Anda adalah yang terbaik.

Husaini : Terhibur dengan gaya kamu. Anda adalah yang terbaik.

Rogayah : Kagum dengan semangat kamu. Anda adalah yang terbaik.

Nadzely : Tersentuh dengan sikap kamu yang sangat caring. Anda adalah yang terbaik.

Afifah : Gembira punya adik seperti kamu. Anda adalah yang terbaik.

Faiz : Terpesona dengan keyakinan kamu. Anda adalah yang terbaik.

Moganna : Kamu adalah kawan berbangsa India yang pertama dalam hidupku! Anda adalah yang terbaik.


DEBAT PIALA SULTAN ZAINAL ABIDIN

UITM DUNGUN 15-18 MEI 2010

TEAM UDM 1 : Husaini, Nadzely, Rogayah dan Nurul Ain

TEAM UDM 2 : Faiz, Irma, Afifah dan Moganna


"It is not important whether you will win or not. What matters most is give your best shot. Ask yourself have you given your all?
The winner always be the winner whether being declared nor not so long we give our best!"

Salam.

2 comments:

  1. truly true... give the best from and for yourself.. SELAMAT BERJUANG ADIK-ADIKKU.. Moga Allah berkati usaha jerih payahmu dengan seribu satu kejayaan.

    ReplyDelete