YOU ALWAYS BURN MY SPIRIT

Tuesday, October 19, 2010

MENCURI BINTANG

Assalamualaikum...

Alhamdulillah... Segala Puji Bagi Allah yang telah memudahkan segala urusanku. Sepanjang dua minggu ini, urusan hidup padat. Badan penat memikirkan bermacam-macam acara. Itu kesibukan yang dialami olehku, seorang mahasiswi yang biasa-biasa saja. Agaknya, bagaimana jadual hidup orang-orang yang sentiasa dipengaruhi dek dunia? Ke sana ke mari. Bumi tempat berpijak bertukar bersilih ganti. Ah, tidak terdaya memikir tentang urusan-urusan mereka. Jiwa mereka sudah tersurat untuk berbakti, mudah-mudahan itulah saham akhirat nanti. InsyaAllah.

Setiap kejayaan bermula dengan usaha. Kalau tiada usaha, jangan berharap seribu daya. Semuanya kerja sia-sia. Setiap usaha, sudah pasti terselit rasa manisnya. Cuma, untuk mendapatkan kemanisan itu, kita perlu tabahkan hati. Sabar pelita orang beriman.

Hujung minggu yang lalu, jerih-perih usaha berbayar akhirnya. Syukur, Fakulti Kontemporari Islam berjaya ke peringkat akhir dalam Debat Piala Naib Canselor Unisza. Walaupun tidak dapat mempertahankan kemenangan sebagai Johan, aku cukup berbangga apabila kedudukan sebagai pendebat terbaik peringkat akhir masih lagi kekal menjadi milik Fakulti Kontemporari Islam. Kejayaan itu tidak ternilai. Pendebat-pendebat baru memberi saingan yang sengit kepada barisan pendebat lama. Tidak terduga. Tahniah buat semua pendebat Fakulti Kontemporari Islam!

Sekalung tahniah juga buat Fakulti Undang-undang dan Hubungan Antarabangsa yang telah berjaya mencipta sejarah buat pertama kalinya. Kemenangan dalam Debat Piala Naib Canselor Kategori Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu kedua-duanya menjadi milik FUHA.

Tahniah juga buat pendebat-pendebat junior kali ini, terutamanya daripada Fakulti Bioteknologi Pertanian dan Fakulti Teknologi Makanan yang berani mencuba.

Setinggi-tinggi penghargaan buat Exco Akademik MPP, Azsikin Johari, Presiden Kelab Orator, Mohd Hanas dan semua urusetia yang terlibat dalam menjayakan DePNC kali ini. Andalah terbaik!


-DePNC, moga bertemu lagi, tapi lepas ni nak jadi hakim pulak.. hihihi-

Oh, tidak ketinggalan. Program UniSZA Top Host. Penganjuran kali pertama oleh Kelab Pembimbing Rakan Siswa (PRS). Hangatnya luar biasa. Tahniah buat Pengarah Program, Saudara Nadzely dan juga Presiden PRS, Mohd Najib. Sambutan amat menggalakkan. Bolehla jadi acara tahunan kelab ;)


-Thanks to Syafiq n Bro Nazri, sbb beri tunjuk ajar cara-cara nk gune photoshop, nilah hasilnye!-

Dan ini pula gambar kenangan waktu ke Pulau Kapas. Anjuran Kokurikulum Kayak. Seronok. Lain kali nak pergi lagi. Bulan madu mungkin. Hahaha. Aku berangan lagi. Aish~


-Seronok sangat, lagi skali ajak dearest lak kikiki-

Indahnya kenangan. Lebih indah jika dapat mengingati semua kenangan dan mengungkapkannya kembali. Tatkala itu, senyum dan gelak tawa mungkin lebih ceria menghiasi pesona diri.

Entry
khas dan foto-foto menarik mengenai setiap detik bermakna ini akan menyusul kemudian. Nantikan ceritera bahagiaku.

DePNC - Top Host - Ekspedisi Pulau Kapas. AKAN DATANG.


p/s: gara-gara wireless, tertanguh dan asyik tertangguh.
Salam.

No comments:

Post a Comment