YOU ALWAYS BURN MY SPIRIT

Monday, January 24, 2011

RALAT II

Salam.

Otak jadi sempit. Sebab itu jadi ralat. Lagi, berlaku ralat. Dan kali ini ralat yang lebih besar. Sungguh. Satu tindakan gila. Yang tidak diduga. Dan akulah, yang menjadi pelakunya.

Wang bukan nilainya. Pengalaman lebih berharga, ketika saat ini. Mi'atan ringgitan pada aku cuma satu angka yang biasa-biasa sahaja. Bukan mahu berlagak, tapi itulah harga sebuah 'ralat'. Benar, tersangat mahal.

Pandangan mata para pegawai di Kaunter Akademik dan Bendahari pagi tadi seolah-olah menyindir. Ah. Tidak benar sebenarnya. Aku yang sengaja menghukum begitu. Apakah ini kebenarannya, aku memang suka menghukum diri sendiri? Aku masih lagi berfikir. Tidak henti, sebelum lena, dan selepas terjaga, hinggalah ke saat ini.

Ok. Sudah. Blog ini memang memberikan respon yang sangat baik. Aku mula menarik nafas lega. Mahu selesaikan segala-galanya.


p/s: Cik Ain sebenarnya terlupa nak daftar kursus untuk semester kali ini. Ralat.

-Kan best, bila tengah serabut tiba-tiba ada orang bagi bunga.
Wah. Bahagia. Aku percaya pada mimpi, mungkin suatu hari nanti-


Salam.


2 comments:

  1. hihi..
    lawak la k.ain nih..
    ingatkan kenapa la asyik duk ralat ja..
    saya pom ralat gak masa nak mula sem baru nih.
    yuran sem lepas ta abes lagi bayar. result pom x dapat.. huhu

    tapi xper..

    tu tanda ingatan buat kita..
    kene la hati2 pasnih. saya pom sama.

    setiap manusia tu tak lepas dari melakukan kesilapan. kita berlajar dari kesilapan k..!

    salam sayang, salam rindu.. ^^

    ReplyDelete
  2. salam Cik Anis...

    Adeh. Siyes x ingat nak daftar. Pastu kena denda. Betul, satu pengajaran yang sangat berguna dan bermakna. Kesilapan itu pun hikmat, supaya menjadi lebih berwaspada. Apa-apa pun, sangat bersyukur kerana telah selesai semuanya.

    Terima kasih ye Cik Anis :)
    Salam sayang dan rindu daripada akak jugak (^_^)

    ReplyDelete