YOU ALWAYS BURN MY SPIRIT

Thursday, September 26, 2013

PELEMBUT HATI

Assalamualaikum...

Kaki sejuk mencecah embun. Daun-daun kelapa melambai-lambai menyapa selamat pagi. Alam sudah terang-benderang. Alhamdulillah. Aku masih hidup.

Ketawanya sebelum subuh ibarat loceng yang mengejutkan aku. Dia selalu sengih sebaik kelopak mata kubuka. Hidup aku memang akan sunyi tanpa Adam.

Kami sering berdua akhir-akhir ini. Raja hatiku sibuk mengajar anak-anak yang lain. Tidak mengapalah. Aku faham dia. Dia tinggalkan Adam untuk aku. Rindu yang bertimbun bagai bukit memang sakit. Mujurnya Allah itu Maha Kaya. Memang sungguh, bila mengingati-Nya hati akan menjadi tenang. 
  
Syukurnya, aku masih seperti orang yang jatuh cinta.

Yes. I do.

"Comel nye! Esok ayoh balik."
Salam.

No comments:

Post a Comment