YOU ALWAYS BURN MY SPIRIT

Sunday, June 20, 2010

BERIBU-RIBU BINTANG DAN KENANGAN


Assalamualaikum...

Terpandang bintang di langit. Kerlip engkau di sana. Memberi cahaya kepada setiap insan. Aku menjadi diam, sedang menghitung kenangan. Beribu-ribu kenangan, persis beribu-ribu bintang. Cuti yang panjang akhirnya menjadi sesingkat ini. Kenangan yang dahulu, berubah mengikut haluan masa.

Aku kehausan. Dahaga untuk menulis. Dalam beribu-ribu bintang, ada satu bintang yang menjadi tempat untuk mencurahkan kalam akal fikiran. Bintang itu, adalah 'ruang ini'.

Banyaknya bintang, terhimpun banyaknya kenangan. Setiap satu bintang, setiap satu kenangan. Aku kadang-kadang gering, menjadi pencinta kenangan. Dalam beribu-ribu bintang, aku berharap dapat mencuri satu cahayanya tatkala jatuhnya sinaran.




-tidak sengaja mencuri cinta, gambar-gambar ini akhirnya diabadikan sebagai kenangan-



ANAK-ANAK KECIL BINTANG-BINTANG KECIL

-Aisya menjadi bintang di sisi bulan-

-wah~ Aisya makin galak melihat sinaran-

-upss~ silap tayang-

-mereka sebenarnya sepupu. bintang hatiku, Irdina dan Danish-

-sedang mencuri cahaya lensa kamera, gaya bintang kecil si Amna-

-di tengah lingkaran bulan, paling payah untuk mencuri bintang ini. mahal harga Siti Hajar-

Aku telah berjaya mengumpul bintang-bintang ini. Pada malam yang dingin, mereka datang. Meleraikan rindu menghiasi mimpi-mimpi dari kayangan. Aku melangkah sendiri di tengah gelap malam, hanya untuk mencuri satu sinaran. Bintang tersenyum mendengarkan pintaku. Cahayanya sinari langkahku setiap saat!

Salam.

No comments:

Post a Comment