YOU ALWAYS BURN MY SPIRIT

Wednesday, March 17, 2010

INDAHNYA~

Assalamualaikum....

Kasih, bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Sanggup dipertaruhkan...

Lewat 7 hari daripada tarikh yang sepatutnya, tapi aku masih ingin mengucapkan kata-kata ini. Tahniah buat Kak Ti dan Abang Zaidi atas kelahiran bayi yang comel, Aisya Rujha bt Zaidi. Syukur ke hadrat Ilahi, aku sudah lama menanti saat ini apatah lagi mereka.

Sebenarnya, terbit rasa kagum dalam menghayati kisah cinta mereka. Bukan mudah dan tidaklah senang. Bagaimana keluargaku menerima, bagaimana Kak Ti begitu redha, dan perihal bagaimana dengan aku sendiri yang hanya mampu menjadi saksi. Aku takut dan gerun ketika menghadapi saat-saat itu. Akhirnya mereka.... Alhamdulillah.

Setelah menerima mesej daripada bonda, aku senyum sendiri. Tidak lekang bibir selain terus-terusan senyum. Sehingga saat ini, apabila menatap wajahnya aku tidak berhenti tersenyum. Indahnya menjadi ibu saudara. Lagi indah perasaan jika menjadi ibu. Bahagia hidup tatkala menjadi isteri, namun sengsaranya jiwa untuk menanti detik itu.

Suatu waktu dahulu, aku pernah disuruh membaca kisah "Pemilik Cintaku Setelah Allah dan Rasul". Lama mencari, akhirnya buku itu kutemu sewaktu pameran buku di DKU, UDM. Jauh kuselidiki di kedai-kedai buku sekitar Kuala Terengganu dan Dungun. Namun, jodohku di situ. Tempat yang paling hampir. Sungguh, aku terkesima seketika.

Aku gembira melihat kebahagiaan Kak Ti. Dari suaranya di hujung talian, aku dapat menghidu harumnya bunga-bungaan yang sedang berkembang mekar dalam taman hatinya. Sekali lagi, tahniah Kak Ti dan Abang Zaidi! Moga zuriat kalian tergolong dalam kalangan hamba-hambaNya yang soleh dan solehah... InsyaALLAH.

"Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik.
Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar Doa."
(Surah Ali Imran, 3:38)


Sesungguhnya, cinta itu anugerah. Dari lubuk nurani, syukur buat Ilahi, rahmatnya melimpah tidak bertepi, terjalin mesra dua hati, mendamba cinta hakiki, moga kekal ke Firdausi. Amin...

Menurut Ibnu Qayyim al-Jauziah, Rasulullah SAW bersabda tentang Sayidatina Khadijah r.ha., maksudnya:

"Aku telah dianugerahi rasa cinta kepadanya."



p/s: Andak tak sabarlah nak tunggu Aisya besar... wahhh~ best2


2 comments:

  1. salam,
    tahniah kak ain @ andak. hehe..
    dapat anak sedara comel..

    moga2 aisya menjadi puteri yg solehah, aminn..

    ReplyDelete
  2. salam..
    thanks amin.
    anak sedare comel.. just like her auntie, right? hihihihi~~~ (i'm kidding =p)
    insyaALLAH, semoga begitulah hendaknya...

    Thank a lot once again amin... (^_^)

    ReplyDelete