YOU ALWAYS BURN MY SPIRIT

Sunday, March 27, 2011

PECUTAN SULUNG

Assalamualaikum..

Malam ini semuanya sempurna. Ada lesu. Ada kecewa. Ada suka. Ada rasa haru. Ada segala-galanya. Cukup.

Tindakanku dikecam oleh satu momentum yang mantap.

Aku bukan buta. Aku bukan tuli. Dahulunya aku terleka, sehingga hampir lemas dalam noda. Kini aku akan bangkit semula. Awas. Aku bakal memulakan pecutan. Tekad ini bukti perantara. Aku berhati waja. Kesesalan sekadar penghibur jiwa, kesedaran akhirnya penawar lara. Ya, berseronoklah dengan kata-kata!


Sayunya. Nadanya halus. Suaranya kecil. Ada bunyi ketawa. Pasti di bibirnya terlakar senyum. Getar lafaznya santun membawa rindu. Ada ucapan tersemat di kalbu. Sungguh. Aku tidak lupa. Cuma, aku sibuk. Ya. Sibuk yang sengaja. Tertunduk. Tertawan. Terluka. Juga rindu. Akhirnya, siapa yang terseksa? Aku. Kamu. Kita. Maaf.


Kalian, maafkan Kak Ain.


Salam.

No comments:

Post a Comment